fredag 12 mars 2010

LITTLE RICHARD & HIS BAND "TUTTI FRUTTI"

Första gången jag kom i kontakt med Rock & Roll var hos min morbror Harald Edlund nå´n gång vid Jultid 1961 då Harald tog mej med upp på sitt rum för att visa mej sin skivspelare samt dom singlar och epskivor han hade! Skivspelaren var en Philips som hade mörkbrunt chassi och cremefärgad topp! Den var kopplad till en liten Concerton radio,och jag tyckte alltihopa var magiskt! Där fanns en ep med Elvis Presley (orange bakgrund)
med Elvis ansikte på bilden! Good Rocking Tonight/Blue Moon Of Kentucky/Milk Cow Blues Boogie & That´s Alright Mama....WOW jag var i himmelriket å tyckte allt var så häftigt! Elvis var väl bra men....det fanns en annan ep som slog det mesta och det var en skiva med Little Richard & His Band med låtar som Tutti Frutti & Long Tall Sally! Denna skiva , denna röst & detta sväng slår ut det mesta man åstakomma än idag! Den dagen föddes jag på nytt och endast 6 år gammal visste jag att detta är ren å skär lycka! Tack morbror Harald!!!

Rock & Roll Will Last Forever!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar