måndag 24 januari 2011

"MUCH TOO MUCH" THE WHO CUT FROM LP "MY GENERATION" BRUNSWICK LAT 8616 P.1965 UK

The Who med låten "Much Too Much" (monoversionen) från Shel Talmy producerade lp´n "My Generation" inspelad 1965 är en låt jag aldrig får nog av.Så jäkla perfekt som en popdänga kan bli.Varför släppte dom inte denna kanonlåt på singel för!? Jag blir så förbaskade lycklig av det här lilla mästerverket så jag nästan gråter av glädje.Nå, det kanske var att ta i lite...men jo,den är så skitbra. Vad tycker ni? Jag skiter i vad ni tycker,bara ni tycker som jag!! Spela vrålhögt, då blir den som bäst.

3 kommentarer:

  1. Mycket bra! Roger sjunger ovanligt bra på just denna låt, coolt och kaxigt. Sad about us kan man kanske få önska sig, den är ännu bättre!

    SvaraRadera
  2. Hallå bror Per.Vi får se vad "Wolfee" har i beredskap framöver.
    U

    SvaraRadera
  3. kusinen från göteborg tycker också att So sad about us smäller högre. Där pratar vi popperfektion!

    SvaraRadera