torsdag 5 januari 2012

LITTLE RICHARD "READY TEDDY" EP LONDON RE-0 1074 P.1957 UK PRESS

Jag fortsätter att plocka ur morbror Haralds skivhög som har betytt så mycket för mej. Elvis Presley i all ära men det var med Little Richard som allt föll på plats. Jag kommer ihåg att Harald tyckte att Little Richard var för skrikig och skränig å att han ville att vi skulle spela nå´t annat istället typ Pat Boone som han också hade. Men jag tror mera på att han ville skona mormor från "The Devils Music" då mormor Nanny var trogen sin frälsare Jesus Kristus, som jag förövrigt tror gillar Little Richard han också. Jerry Lee Lewis var den enda tycker jag som kunde tävla med Little Richard vad gällde attityd & jävlar anamma på den tiden. Då jag nu som liten telning(7 år) började använda veckopengen till inköp av singel/epskivor så blev min första för egna pengar inköpta skiva en ep med Sven Ingvars Kvintett?!?!? bara för att omslaget var så vackert,ja så det kan bli. Det blir till att lyssna på den när kapitel 3 av denna musikvandring fortsätter framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar